Heb je een vraag?
Bij Herders Bed maken we niet alleen dekbedden. We willen graag bijdragen aan een community van mensen die enthousiast zijn over wol, gezond natuurlijk leven en de traditie van herders. Sluit je aan door ons te volgen op social media en ontdek de wondere wereld van herders en wol!
Neem contact op
Contactinformatie
-
Adres: (Geen bezoekadres)
Kampdwarsweg 16,
3941HB Doorn - KVK: 86978020
Veel gestelde vragen
Over Herdersbed
Waar lopen de schapen die de wol voor het Herders Bed produceren?
Je kunt op verschillende manieren schapen houden. In een stal of in een weiland met een hek eromheen. Herders bed werkt echter alleen samen met traditionele herders. Dat zijn schaapskuddes die vrij grazend zwerven met hun herder en zijn of haar hond. ’S nachts staan deze dieren veilig in een afgerasterd nachtvak, maar overdag mogen de schapen heerlijk hun natuurlijke gedrag naleven. Dat vinden we een mooie traditie en die willen we graag in stand houden.
Wat is een ’traditionele schaapskudde’
Het voordeel van wol ten opzichte van andere materialen is dat wolvezels warmte reguleren en zorgen voor een optimale lichaamstemperatuur gedurende de nacht. In de zomer werkt wol verkoelend en in de winter houdt een wollen dekbed je lekker warm. De vezels van wol hebben een spiraalvormige krul, waardoor lucht gemakkelijk wordt vastgehouden. Door deze ‘ademende’ vorm en de veerkracht van het materiaal, ontstaat een isolerende beschermingslaag. Deze isolerende laag voelt lekker zacht en stevig aan en zorgt voor een perfecte lichaamstemperatuur en een diepe nachtrust. Herders Bed stemt de hoeveelheid wol en het vulgewicht in haar dekbedden zorgvuldig af. Daarom bieden wij enkel 4 seizoenen dekbedden aan met goede isolerende eigenschappen die een perfecte lichaamstemperatuur garanderen in ieder seizoen.
Wat is duurzaam natuurbeheer?
Duurzaam natuurbeheer betekent vooral dat de schapen in de kudde niet behandeld worden met chemische middelen. Daarnaast grazen deze dieren in de natuur om die te onderhouden. Ze vreten het onkruid weg, maken de heide vrij en dragen bij aan de ontwikkeling van de biodiversiteit. Ze vervangen werkzaamheden die anders met machines zouden moeten gebeuren. En ondertussen houden ze een mooie traditie in stand, het oeroude ambacht van de herder.
Wat is ‘fair trade wol’?
Wij noemen onze wol ‘fair trade’ omdat we een eerlijke prijs betalen voor dit prachtige natuurproduct. We willen onze herders graag steunen in hun bijzondere en belangrijke werk. Wol is echter helaas in deze tijd niets meer waard en daardoor moeten veel herders deze grondstof helaas afvoeren en verbranden om er vanaf te komen. Dat vinden we schandalig! Daarom hebben we onze wollen dekbedden ontwikkeld. Om deze prachtige grondstof te eren door er iets moois van te maken. En om de herders financieel te ondersteunen in hun werk.
Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?
Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door op de “In winkelwagen” button te klikken. Klik vervolgens op “Naar de kassa” om te gaan betalen. Vul je gegevens in en doorloop de stappen. Pas als je op de knop “Bestelling afrekenen” klikt is je bestelling definitief.
Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?
Je ontvangt direct een bestelbevestiging. Indien je de order direct betaald ontvang je ook direct de factuur. De verzendbevestiging met track en trace ontvang je wanneer we je bestelling hebben meegegeven aan onze vervoerder.
Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Kan ik een product bestellen dat niet (meer) op jullie website staat?
Wanneer je iets wilt bestellen wat niet (meer) op onze website vermeld staat adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice via info@herdersbed.nl
Betalen
Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
- iDeal: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Nederlandse bank.
- Klarna: Veilig achteraf betalen
- Overboeking: Veilig zelf het bedrag overboeken vanaf je eigen rekening.
- BanContact: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Belgische bank.
- Creditcards: Veilig betalen met je Mastercard, Visa of American Express creditcard.
Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?
Ja, Alle bestellingen worden na betaling even snel geleverd. (indien voorradig)
Hoe werkt betalen middels creditcard?
Je kiest in het bestelproces voor de creditcard provider waar je mee gewenst te betalen. Als extra voordeel zijn je creditcard bestellingen verzekerd (dit is afhankelijk van de voorwaarden bij de creditcard maatschappij). Wij accepteren Mastercard, Visa, American Express en Carte Blue.
Bezorgen
Wie levert mijn bestelling?
Verzenden is gratis binnen de Benelux! Bestellingen die voor 17.00 geplaatst worden ontvang je in principe de volgende werkdag. Je ontvangt een track & trace code waarmee je jouw bestelling kunt volgen. We zorgen er voor dat jouw Herders Bed 100% klimaatneutraal bij je thuis wordt bezorgd via DPD. Ook op die manier streven we er naar om zo duurzaam mogelijk te zijn.
Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Wij brengen geen verzendkosten in rekening bij het bestellen van een dekbed.
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Wij verwerken alle bestellingen tot 17.00 uur op dezelfde dag, deze bestellingen worden dan de eerstvolgende (werk)dag verstuurd.
Zodra de bestelling gereed is ontvangt u van ons een Track & Trace per e-mail waarin u de bestelling kunt volgen en kunt zien wanneer deze bezorgd gaat worden.
Er wordt bezorgd op maandag t/m zaterdag. Bestellingen in het weekend worden maandag verwerkt en bezorgd op dinsdag.
Heb je gekozen voor betaling via overschrijving of eenmalige machtiging, dan wordt je bestelling aan de bezorgdienst aangeboden zodra de betaling bij ons binnen is.
Hoe zie ik of een product op voorraad is?
Als een product aangeboden wordt in de winkel is deze voorradig. Mochten deze niet meer te bestellen zijn dan zullen wij dit via een pre-order apart kenbaar maken. Je word dan op een wachtrij geplaatst en op de hoogte gebracht zodra je het product kan bestellen.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Mocht je niet thuis zijn op het moment van aflevering dan levert de bezorgdienst je pakket af bij de dichtstbijzijnde pakketshop (Parcelshop). Via een kaartje in de brievenbus (en ook op de track en trace pagina) wordt aangegeven bij welke pakketshop je pakket achtergelaten is.
Kan ik een bezorgafspraak maken?
Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van de bezorgdienst.
We hebben echter ook de mogelijkheid om de bestelling af te laten leveren bij een pakketshop bij jou in de buurt!
Je klikt dan op de betaalpagina op ‘Kies een ophaalpunt’ (bij verzendmethode) en je krijgt een kaartje met de pakketshops rondom het door jou ingegeven adres. Klik op het plaatje van een pakketshop naar keuze en klik op ‘Kies dit ophaalpunt’. De gegevens komen in het Afrekenscherm te staan en je kunt de bestelling verder afronden.
Let op: Het verzendadres blijft ongewijzigd op de bevestiging, maar op de verzendbon zal het adres van het ophaalpunt staan! Uw bestelling gaat daar dan dus naartoe, niet naar het verzendadres.
Afhalen
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Waar is Herders Bed gevestigd?
Wij zijn gevestigd in Doorn. Ons exacte adres is (géén bezoekadres):
Herders Bed
Kampdwarsweg 16
3941HB Doorn
Nederland
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wanneer je niet 100% tevreden bent over je aankoop dan kan je de aankoop tot 30 dagen na ontvangst aan ons retour sturen! In deze periode kun je de bestelling onbeschadigd, zo oorspronkelijk als mogelijk en indien mogelijk in de originele verpakking terugsturen.
Belangrijk: stuur altijd een e-mail naar info@herdersbed.nl indien je besluit om jouw dekbed te retourneren.
Nadat je ons hebt laten weten dat je producten wil retourneren, heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk terug te sturen. De producten betreffen hygiëne producten, het is dus belangrijk dat je er niet onder geslapen hebt. De producten dienen verder in originele verpakking en ongebruikt aan ons geretourneerd te worden. Oftewel: In dezelfde staat als bij de levering. Let op: deze aanmelding van je retour is verplicht.
Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?
Als je niet tevreden bent over het product kun je het product binnen 30 dagen ruilen of retourneren. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, kan het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van Herders Bed.
Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
Je hebt bij ons de mogelijkheid om je wollen dekbed binnen 30 dagen te retourneren.
Hoe stuur ik mijn artikelen retour?
Als je besluit je product te retourneren kun je een mail sturen aan info@herdersbed.nl. Vermeld hierin het ordernummer en de reden van retour. Je ontvangt vervolgens van ons een DPD retourformulier. Dit formulier stop je bij het terug te sturen pakket. Het DPD formulier legt je stap voor stap uit hoe je je pakket kunt aanmelden voor retourneren. Door je retour op deze manier aan te melden, en de pakbon/retourformulier toe te voegen bij je pakket, wordt je retour het snelst verwerkt en ontvang jij sneller je geld weer terug!
Wanneer je de retour aanmeldt zoals omschreven op het DPD formulier, is retourneren gratis. Vul ook het retourformulier volledig in en voeg deze bij je retourartikelen in de doos. Breng het pakket naar een DPD servicepoint. Uiteraard kan je de producten ook op eigen initiatief of via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor eigen rekening.
Heb je hier hulp bij nodig mail ons dan op info@herdersbed.nl. Wij zullen dan een retourlabel voor je aanmaken een toesturen. Hiermee kan de bestelling franco worden geretourneerd.
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wanneer je een product retour stuurt wordt deze binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer wij de retour hebben verwerkt. Het volledige aankoopbedrag zal zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen teruggestort worden op je rekeningnummer.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Neem contact op met de klantenservice, dan zullen wij je hiermee verder te helpen. Dit kan via de contactpagina of via info@herdersbed.nl
Waar kan ik een klacht uiten?
Neem dan contact op met de klantenservice. Dit kan door te mailen naar info@herdersbed.nl